גילו כיצד מחקרים על שימוש בטלפון בבית ספר משפיעים

הטלפון הנייד בבית הספר: חבר או אויב?

כשהטלפון הנייד נכנס לחיינו, לא ציפינו שהמכשירים הללו יהפכו לחלק בלתי נפרד מהמערכת החינוכית. כיום, הם לא רק כלי לתקשורת אלא גם עוזרים ככלים לימודיים, ומנגד – הם פוטרים את התלמידים מלמצוא סיבות למה לא להקשיב בשיעור. אז מה המשמעות של שימוש בטלפון בבתי ספר? בואו נצלול לעולם המרתק של מחקרים בנושא ותוצאותיהם!

1. כמה טלפונים יש בבית הספר?

מחקרים מראים כי כ-85% מהתלמידים בדור הנוכחי מחזיקים בטלפון נייד. ועכשיו – שאלה לעבוד על המוח: מה היה היישוב הראשון בו צפו במספר הזה? הם לא יכלו אלא לשאול: האם זה הפלא שכולנו מקווים לא להתפס בחטא של המשחקים בשיעור או שהטלפון הוא פשוט תוספת הכרחית ביום יום של כל תלמיד?

אז מה הלך הרוח?

  • שיעור גידול מהיר: מניחים שמספר התלמידים שמחזיקים בטלפון בבתי ספר יימשך לגדול, ואולי אנחנו צריכים להתחיל לציין את היום – 30 ביולי – כיום הגדול ביותר בהיסטוריה של הקניית טלפונים ניידים?
  • למידה ניידת: מורים מדווחים ששימוש בטלפון יכול להעלות את מעורבות התלמידים – באמת! כשתלמיד יכול לחפש מידע במרחק קליק, זה יכול לשדרוג השיעור. אבל האם התלמיד לא שוכח פתאום להקשיב למורה?
  • הפרעות ופיתויים: ואולי הכל משתנה ברגע שהתלמיד פותח את הוואטסאפ? פיצוצים רבים נגרמים על ידי טלפונים מתפוצצים בשולחנות המכילה דונאטס של הסניף הקרוב – בדיוק בזמן לשיעור!

2. היתרונות והחסרונות – האם יש ספר לחיים?

כמו בכל דבר בחיים, יש יתרונות וגם חסרונות. והאם כבר שאלתם את עצמכם – אם יש ספר חוקים אודות מינון השימוש בטלפון בבתי הספר?

היתרונות של שימוש בטלפון

  • גישה למידע: עם קליק על המסך, התלמידים יכולים לפתוח דלתות למידע בדיוק כמו לגלוש על גלי האינטרנט!
  • שיפור תקשורת: דיווחים ממורים או פעילויות יכולים להתבצע בשיא היעילות.
  • למידת קבוצות: תלמידים יכולים לעבוד יחד על פרויקטים ללא הקשיחות של התכנסות במבנה כיתה.

החסרונות של שימוש בטלפון

  • מיקוד מופחת: האם אתם מכירים את התופעה שבה התלמידים מתמקדים יותר בכיצד לצלם סלפי מאשר ללמוד על קרב ויימאר?
  • הפרעות בלתי נגמרות: איזה קל נפלא לחמוק מהשיעור על ידי כניסת הודעת וואטסאפ בלתי נגמרת!
  • אחריות: התמודדות עם הנזקים נראית לפעמים מצמררת, וזה חשוב לדעת לקבוע גבולות.

3. מה אומרים המחקרים? מספרים משקרים – או שלא?

כשתחום הטכנולוגיה מתרחב, כך גם ההבנה לגבי השפעת השימוש בטלפון בבית הספר. מחקרים שונים גילו כי:

  • כ-38% מהתלמידים מעידים כי טלפון הנייד שלהם מהווה מקור הסחת דעת.
  • עפ"י מחקר שערך המכון להוראת סטודנטים, שימוש בטלפון יכול לעלות אתינו כמעט ב-15% בהצלחות הלימודיות – אבל רק אם יודעים להשתמש בו נכון!
  • ושימו לב: מתברר שבתי ספר שבהם נאסרה השימוש בטלפונים ניידים מצאו ירידה של כ-20% בהסחות דעת במהלך השיעור.

4. איך מתמודדים עם האתגרים של השימוש בטלפון בבתי הספר?

אפשר לומר שגם בעולם שבו הפלאפון הוא חבר, השגרה ההוראתית זקוקה להתאמה. איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות:

תקנות ברורות

  • ליצור כללים ברורים בשימוש בטלפונים – גבולות צריכים להיות ברורים כמו חמור על תלמיד בקפיצה.
  • לספק סדנאות לתלמידים – ללמוד איך לנהל את זמן המסך שלהם כמו שצייד מסדר את הציד.

שימוש בטכנולוגיה נבון

  • ומורים יכולים בקמפיינים עולמיים לחנך את התלמידים לשימוש נכון בטכנולוגיה, תוך מתן ההנחיות הנדרשות.
  • חיבור הטכנולוגיה לשיעור – מקום שבו הטכנולוגיה הופכת לכלי צילום חדשני באמת.

שאלות ותשובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top