אם פעם היו פשוט עושים בוסט פוסט והקופה הרושמת הייתה מתחילה לעשות שעות נוספות, היום פרסום בפייסבוק עובד בצורה מעט שונה ודורש כמות רבה יותר של תחכום. אין ספק שלא כל קמפיין הוא מוצלח או נותן תוצאות אך בשימוש נכון ומושכל, לאורך זמן ועם השקעה מספיקה של תקציב שיווקי – ניתן להגיע לתוצאות.
להגדיר מה היא המטרה
פרסום ממומן בפייסבוק דורש ידע והתמקצעות, ועם השתכללות כלי ה – Ads Manager של פייסבוק, כך גם נדרש הידע והניסיון שלנו בשימוש בכלי זה לעבור התמקצעות. ישנן סיבות רבות לפרסום בפייסבוק אבל אולי הברורה ביותר היא הגדלת המכירות, העלאת נפח התעבורה לאתר או לדף נחיתה, איסוף לידים – לקוחות פוטנציאלים שגילו התעניינות, בהם כדאי להשקיע. בהנחה שזו המטרה, קיימת כברת דרך לעבור עד לקבלת תוצאות.
להגדיר את קהל היעד
מערכת ניהול המודעות מאפשרת פרסום בפייסבוק שהוא ממוקד בקהל יעד מסוים: טווח גילאים, אזור גאוגרפי, תחומי עניין או כל מידע אחר אשר חשוף באמצעות הפרופיל האישי. מלבד הגדרת מכנה משותף על בסיס נתונים אלו ניתן גם להזין קבוצות לקוחות קיימים או כאלו שגילו התעניינות במוצר או השירותים המוצעים ואף לבקש מפייסבוק שימצא אנשים בדפוסים דומים לאלו שכבר גילו התעניינות או רכשו את המוצר. מדובר בתהליך למידה אשר משתפר עם הזמן. במילים אחרות – אם אתם רוצים לבדוק האם הפרסום בפייסבוק נותן תוצאות, תאלצו להיעזר בסבלנות. ככל שתהיו סבלנים יותר כך הסיכוי שהפרסום יעבוד וישתלם גדל.
שימוש בפיקסל
יש הרבה גוונים של ירוק, אבל אם תרצו ללמד ילד לזהות את הצבע הירוק הדרך הקלה לעשות זאת היא להראות לו הרבה דברים בגוונים שונים של ירוק וגם בצבעים אחרים. על כל חפץ שהוא ירוק נגיד לילד – "ירוק". אחר כך ניתן לילד להתנסות בעצמו – כאשר הילד אומר על משהו "ירוק" ואותו דבר אינו ירוק – נתקן אותו. אחרי מספיק חפצים ירוקים שונים שהראנו לו ומספיק ניסיונות של הילד לזהות את הצבע הירוק – יכולתו של הילד לזהות את הצבע הירוק תשתכלל מאד.
מנהל המודעות של פייסבוק אינו מאד שונה. כדי להצליח בפרסום בפייסבוק נראה לו קודם קבוצת אנשים שכבר התעניינה במוצר. אחר כך נבקש מפייסבוק להציג את המוצר לקבוצות שונות של אנשים ונמדוד עד כמה החשיפה הייתה מוצלחת – קרי היא הומרה למכירה. ככל שנחשוף את פייסבוק יותר ונגיד לו מי הקבוצות שעבדו ומה לא עבד – יכולתו של פייסבוק לדייק בחשיפה לאנשים שעשויים להתעניין ורכוש את המוצר תגדל.
פיקסל הוא קטע קוד אותו אנו שותלים באתר או בדף הנחיתה שעושה בדיוק את זה – אומר ועוזר לנו לכוון את פייסבוק לקהלים המדויקים שחשיפתם למוצר תגדיל את הסיכוי להמרה.
פרסום בפייסבוק עובד אם הוא נעשה במקצועיות ונכון, מתוחזק לאורך זמן ומתוקצב בסכום מספיק. ככל שנתמיד עם תחזוקה נכונה, כך גם נראה שיפור בתוצאות הפרסום.