דף נחיתה הינו דף אינטרנט המהווה אמצעי אינטרנטי שיווקי לפרסום באינטרנט, העומד בפני עצמו, במבודד מהאתר שלו, ומופיע כשגולשים מבצעים חיפוש באינטרנט על נושא מסוים. אם הגולשים לוחצים על מודעה ממומנת, יש סיכוי סביר שהם יגיעו לדף נחיתה, או עמוד נחיתה. לגולש באינטרנט לפעמים אין סבלנות לבדוק כל אתר שאולי יהיה רלוונטי בשבילו. הגולש לא תמיד ירצה לקרוא את כל המלל באתר, כדי שבסוף יגלה שלא הגיע למקום שייתן לו מענה.
דף הנחיתה נותן מענה לתת-נושא מסוים שהגולש מחפש ברשת. כך, הגולש מגיע לקישור הנותן לו אפשרות ליצירת קשר, או להשארת פרטים אישים, בכדי שיקבל מענה מבעל האתר במועד אחר. מטרתו של הדף נחיתה הוא להיות ממוקד, בלי הסחות דעת וריבוי תפריטים כמו שיש באתר בדרך כלל. על כן, דף נחיתה אמור להיות יחידה נפרדת מהאתר שהוא יושב עליו, מתוך מחשבה שהגולש יתרכז אך ורק במסר העיקרי שבדף – זה יכול להיות סרטון, טקסט שיווקי או משהו דומה.
דפי נחיתה הופכים את הפרסום ליותר אפקטיבי בכך שהם מאפשרים לבעל האתר המפרסם להפוך חיפוש רנדומלי של גולשים לפלטפורמת מכירה. דבר זה נעשה על ידי כך שהוא יקבל פרטי גולשים, ובדרך זו יגדיל מכירות, או יספק שירותים בתשלום מהאתר שלו.
גוגל יודעת איך למקד את הפרסומים לקהלים ספציפיים, למשל, גוגל אוצרת מידע לגבי חיפושים של גולשים באינטרנט, לדוגמה, על אילו נושאים הם נוטים לבדוק באינטרנט, וכך גוגל יודעת אילו פרסומים להעלות לגולש באינטרנט, משהו מתחומי העניין שלו.
הגדילו את היקף המכירות שלכם באמצעות דף נחיתה 
אם ברשותכם אתר אינטרנט ואתם מעוניינים להגדיל מכירות, אז יצירת דף נחיתה הוא פתרון נוח ואפקטיבי למיתוג העסק. התהליך מתבצע כשהגולש שמתעניין במה שמודעת הפרסום האינטרנטית מציעה, ולוחץ עליה, או בזמן שהוא נכנס לאחת מתוצאות החיפוש הממומנות, המופיעות במנוע החיפוש, וכך מגיע אליכם. תהליך זה מגדיל את הנראות שלכם באינטרנט, דבר שמכניס יותר תנועה לאתר שלכם, ובסופו של דבר גורם לגולשים לרכוש מימכם מוצרים, או שירותים שונים.
דף הנחיתה מייצר מיקוד בחיפוש מסוים של גולש, כך שהופעת דף הנחיתה באתרים שונים יגרמו לגולשים להתעניין ולהיכנס לאתרכם. מומלץ לעצב את דף הנחיתה בצורה מסוימת כדי ליצור נראות באינטרנט. למשל, הצבת תמונה רלוונטית לחיפוש, או כותרת גדולה וממוקדת שתבהיר לגולש שאתם הכתובת הנכונה ודרככם הוא ימצא את מבוקשו.