איך הופכים חשבון אינסטגרם לעסקי? 5 צעדים פשוטים שיעשו את העבודה!
אוקי, בואו נדבר על משהו שכולנו מכירים: אינסטגרם. נכון, זו פלטפורמה לא רק לתמונות של אוכל ושקיעות רומנטיות. בשנה האחרונה, יותר ויותר אנשים מבינים שהאינסטגרם הוא לא רק מקום לשיתוף תמונות של חתולים, אלא גם כלי חזק לקידום עסקים. אז איך עושים את זה? איך הופכים חשבון אינסטגרם אישי לחשבון עסקי? קחו לכם כוס קפה (או שוקו חם למי שאוהב) ונצא לדרך!
שלב 1: שדרגו את החשבון שלכם
הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא פשוט (או לא כל כך) לשדרג את החשבון שלכם. לשלב הבא יש עוד המון יתרונות:
- נתונים וסטטיסטיקות: תצטרכו לעשות קצת מחקר על מי צופה בתמונות שלכם ואילו פוסטים מביאים את הכי הרבה אהבות.
- אפשרויות קידום: חשבון עסקי פתוח לכם כלים נוספים לקידום הפוסטים שלכם שיעזרו להגיע ליותר אנשים.
- קישורי אתרים: תוכלו לכלול קישור לאתר שלכם או לעמוד מכירות.
אז איך עושים את זה? פשוט נכנסים להגדרות של החשבון, לוחצים על "לעבור לחשבון עסקי" וממלאים את הפרטים. פשוט כמו שקל לי להפסיק לאכול פיצוחים כשאני מתחיל לדחוף פיצה!
שלב 2: בחרו את הקטגוריה הנכונה
בשלב הזה, חשוב שתבינו באיזה תחום העסק שלכם עוסק. האם אתם מוכרים תיקים? מתמחים בבישול? נותנים שירותי ניקיון? בחירת הקטגוריה הנכונה תעזור לקהל שלכם להבין מי אתם ומה מציע העסק שלכם.
שאלות נפוצות לגביי קטגוריות:
- למה זה כל כך חשוב? זו הדרך של אינסטגרם לעזור לאנשים למצוא את העסק שלכם.
- מה קורה אם אני לא בטוח איזה קטגוריה לבחור? אל תדאגו! אתם יכולים לשנות אותה מאוחר יותר.
- האם יש יותר מדי קטגוריות? לא! יש מספיק קטגוריות לכל תחום, אז תהיו ייחודיים!
שלב 3: תוכן זה מלך – אבל איזה מלך?
אוקי, תוכן! זה החלק שיהפוך את הדף שלכם לדף שסוגר עסקאות. מה אתם צריכים? קודם כל, השקיעו בתמונות איכותיות. חדות, צבעוניות ואפילו קצת קלאסיות (או יותר קלאסיות משקית של מלפפונים חמוצים). לא לשכוח להכניס סטוריז שיתנו לקהל הצצה מבפנים אל עסקכם!
אבל מה לגבי כתיבה? התנסו בסגנון האישי שלכם, היו מצחיקים, כנים ובעלי גישה! לא משנה כמה התמונה יפה, אם הטקסט לא מדבר – זה ייראה כמו הצעת נישואים לקירות (לא זה מה שתרצו). לגמרי לא!
שלב 4: הגבירו את הקול שלכם!
תתחילו לדבר, לכתוב ולהגיב. לנהל קשרים עם העוקבים שלכם זה חלק גדול מהעבודה. כל תגובה שלכם בעטיפה של חיוך (מותאם אישית) יכולה לשנות את המצב. תהיו קשובים, מזמינים ולא תחששו לשאול שאלות. אנשים אוהבים שאלות, זה גורם להם להרגיש חשובים.
אולי תחשבו שהם שואלים את עצמם:
- למה אני צריך להגיב? קהל מאוגד הוא קהל מרוצה!
- מה לעשות אם אני מתבייש? פשוט תתחילו! תעשו ניסוי וטעייה, ולאט לאט זה ירגיש לכם כמו שיחה עם חברים.
שלב 5: קמפיינים וחוויות
כבר הגעתם לשלב החמישי, ומה הוא אומר? קמפיינים של פרסום! כן, כן, בלי בושה – הגיע הזמן להשקיע במודעות. אתם לא צריכים להיות אנג'לינה ג'ולי כדי לעשות קמפיינים מדהימים! כל מה שצריך זה למקד את הפרסום לקהל הנכון ולהשתמש בתוכן שהכנתם מראש.
גם מבחינת שיתופי פעולה עם משפיענים – יותר ויותר עסקים מתעוררים להזדמנות הזו. שיתוף פעולה עם משפיענים יכול להטיס אתכם להצלחה, כאילו קיבלתם פצצה של אהבה ממישהו באינסטגרם.
אז מה למדנו עד כה?
דיברנו על 5 צעדים פשוטים שיכולים להפוך את החשבון שלכם לעסקי, אבל יש עוד כל כך הרבה! מה שמעניין כאן הוא ההשקעה, ההשקעה בזמן ובתוכן, כך שהברקה שתעלה ביום מן הימים תאיר את העיניים שלכם ואת העוקבים שלכם.
אם אתם שואלים את עצמכם האם זה שווה את העבודה, התשובה היא בוודאי! ובכן, לא רק שאתם פותחים עולם חדש של הזדמנויות, אלא גם תוכלו להפוך את התחביב שלכם למקצוע!
ואם מישהו יגיד לכם שזה בלתי אפשרי, פשוט תחשבו על כל התמונות שאתם מכירים – אף אחד לא חשב שהתמונות האלו יגרמו לכל כך הרבה אנשים להזיז את האצבע, אז למה שלא תנסו אתם?
עכשיו, כשאתם מוכנים לקפוץ למים העמוקים, האם אתם מוכנים לראות אתכם תופסים גלים בדף האינסטגרם שלכם? אני בטוח שכן – אז שיהיה בהצלחה!