מעטים הם האנשים שלא מכירים את הרשת החברתית לינקדאין, אשר נחשבת לרשת העסקית הגדולה והמצליחה ביותר בעולם. לעומת הרשת החברתית פייסבוק לדוגמא, אשר מתמקדת יותר בתחום החברתי ומאפשרת ליצור קשרי חברות, לינקדאין ממוקדת לחלוטין בעולם הקריירה. זוהי הרשת החברתית המוכרת ביותר, אשר מאפשרת גיוס וקשרי נטוורקינג בין אלפי אנשים שונים בעולם. למעשה, לינקדאין מונה כיום כ – 300 מיליון חברים שונים מכל רחבי העולם, דבר שפותח לא מעט דלתות מקצועיות. בשנים האחרונות הרשת השתפרה הן מבחינת הממשק שלה למשתמש והן מבחינת התוכן שהיא מציעה לגולשים. אם בעבר היה מדובר על פלטפורמה של מפגש בין עובד למעסיק, הרי היום מדובר על רשת חברתית ענפה המאפשרת לכל החברים בה מגוון עצום של הזדמנויות עסקיות שונות.
יתרונות של שימוש בלינקדאין לצורך גיוס עובדים
היום כבר ברור כי הדרך הנכונה ביותר לגייס עובדים היא באמצעות שימוש ברשתות החברתיות. אומנם פייסבוק נחשבת לרשת החברתית הפופולארית ביותר, אך בסופו של דבר מדובר על רשת שמיועדת יותר לפן החברתי של החיים. לעומת זאת, לינקדאין מיועדת בראש ובראשונה לאפשר לכל החברים בה ליצור הזדמנויות שונות למציאת עבודה ולפיתוח הקריירה. כך שכל מועמד בעל פרופיל ברשת, יהיה מועמד רציני שמעוניין להתקדם ולהתפתח בתחום שלו. מעבר לכך, חשוב לציין כי מדובר על כמות עצומה של מועמדים שונים, כך שניתן לעבור על המבחר ולהתרשם מההישגים המקצועיים שלהם. כמו כן, ניתן לפרסם מודעת דרושים בלינקדאין באמצעות ממשק מיוחד, אשר מאפשר ליצור מודעה רגילה או לחילופין סטטוס ממומן מתוך הדף העסקי של החברה. היתרון המרכזי הוא ללא ספק היכולת לפלח את קהל היעד, היות וכל משתמש דואג לפרופיל עדכני ורלוונטי, בזכות קשרי הנטוורקינג שנהוגים ברשת. בזכות זאת, קיים מסד נתונים עצום אשר מאפשר את הפילוח האפקטיבי ביותר. ניתן לפלח ברמה הגבוהה ביותר, כולל סוג התפקיד, סוג הבכירות וכדומה.
לסיכום, קיימים לא מעט יתרונות של שימוש בלינקדאין לצורך גיוס מוצלח ואפקטיבי של עובדים חדשים. מדובר בהזדמנות נפלאה להיחשף לאלפי מועמדים רלוונטיים, בעלי פרופילים מושחזים היטב ורצון מוחשי להתקדם ולפתח את הקריירה שלהם.