תחום הצרכנות הוא תחום תחרותי מאוד. אינספור עסקים וחנויות מנסות "לתפוס" ולמשוך אליהן כמה שיותר לקוחות תוך שימוש באמצעים שונים כמו פרסום ברשתות החברתיות, באתרים שונים ברחבי האינטרנט, הפצת עלונים ופרסומות בעיתונים ושלטי חוצות ואפילו חלוקת פלאיירים בתיבות דואר או מדלת אל דלת.
באמצעות הפרסום הנרחב אין ספק כי אפילו אחוז קטן מקהל הציבור ייתפס ברשת, ויגיע אל החנות או האתר כדי לבדוק האם מדובר על מוצר או שירות שיכול להתאים לו. העניין היותר מורכב בהקשר זה הוא כיצד ניתן לשמר את אותם לקוחות שנחשפים בפעם הראשונה אל העסק? איך ניתן לגרום להם להיות לקוחות נאמנים למותג וכך להבטיח כי הם יחזרו שוב? התשובה לכך היא באמצעות הקמת מועדון לקוחות לעסק לצורך צירופם אליו.
מהם היתרונות של מועדוני לקוחות
- שמירת קשר עם הלקוח – באמצעות מועדון הלקוחות ניתן לשמור על קשר רציף עם הלקוח, לשלוח לו מדי פעם תזכורות על מוצרים ומבצעים וכך לאט לאט לחדור אל תודעתו ולבסס את העסק בסדר העדפותיו.
- הגדלת מאגר הלקוחות – הצטרפות אל מועדון הלקוחות מגדיל את מאגר הלקוחות של החברה. כך גם לקוחות שביקרו רק פעם אחת בעסק ובחרו להצטרף אל מועדון הלקוחות, נשמרים במערכות המידע של העסק והופכים להיות לקוחות חוזרים פוטנציאליים.
- מתן הטבות מותאמות אישית ללקוח – בעזרת מועדון הלקוחות קיימת אפשרות להצעת הטבות המותאמות באופן בלעדי לכל לקוח. ניתן לבסס את ההטבות על סמך רכישותיו האחרונות של הלקוח, חיפושיו האחרונים באתר העסק ועוד.
- חיזוק הנאמנות של הלקוח – כשלקוח בוחר להצטרף אל מועדון הלקוחות של העסק, הוא למעשה אומר ללא מילים כי הוא נשאר נאמן לחברה וככל הנראה יעדיף לחזור שוב ושוב כדי לבצע רכישות, או להשתמש בשירותי החברה פעם נוספת.
- מענה מהיר ויעיל יותר – בזמן ההצטרפות של הלקוח אל מועדון לקוחות, הוא ממלא את פרטיו האישיים לצורך יצירת קשר חוזרת עימו. הודות למידע הזה, העסק יכול לטפל באופן מהיר ויעיל בכל פנייתו של הלקוח.
כדי לגרום ללקוחות להצטרף אל מועדון הלקוחות של העסק, מומלץ לפנות אליהם עם הצעות יזומות להצטרפות תוך מתן הטבות בלעדיות כבר ברכישה הראשונה.