שיווק מחסן גינה או שירותי ניקיון? הכירו את קהל היעד
כל שיווק יכול להיכשל או להצליח אך למרות שרובנו אוהבים לחשוב שלילי, גם ברגעים בהם נראה לכם שהפרסום שאתם מנסים ליצור אינו יעיל, מספיק שתשנו פרט אחד קטן ויתהפכו היוצרות. בין אם אתם מנסים לשווק ממחסני גינה, שירותי ניקיון, שירותי עורך דין או מוצר חדש, חשוב שתכירו את קהל היעד שלכם ותבינו מה הוא בדיוק מחפש במוצר או בשירות ואיפה. הבנת של קהל היעד היא חוק בסיסי בשיווק בכללי ובעיקר בשיווק באינטרנט, פלטפורמה רחבה מאוד שקל ללכת בה לאיבוד.
איך לשווק עסק באינטרנט מבלי לקחת הלוואות
- שיווק באינטרנט יכול להיות יעיל במיוחד אם עושים אותו בצורה מבוקרת ומחושבת. פרסום בפייסבוק למשל, יכול להיות יעיל מאוד לעסקים מסוימים אך בזבזני מאוד לאנשים אחרים. הסיבה לכך היא שלא כולם מבינים את הפלטפורמה שמוצעת להם ושטחי הפרסום לא מנוצלים היטב. פרסום בפייסבוק למשל יכול להיות מוגבל לפי תקציב מה שמאפשר לכם להשיג שליטה טובה יותר עלה הוצאות שלכם בלי להצטרך הלוואות גדולות.
- לפעמים כדאי להשקיע בנקודה אחת כדי לחסוך בנקודה אחרת. כך למשל תשלום ליועץ פרסום או לחברת פרסום ושיווק שתעזור לכם למתג היטב את העסק באינטרנט תהיה משתלמת בכך שתחסוך לכם כסף חשוב בהמשך, שלא יוביל לתוצאות.
- חפשו פתרונות פרסום זולים ופעלו לפי תקציב. אל תחשבו שהפרסום כבר יעשה את שלו ויהיה בסדר כיוון שפרסום לא נכון יכול למוטט עסקים כלכלית. פרסום באינטרנט באמצעות פוסטים מוצלחים וסרטונים שבימינו אפשר להעלות בחינם יהיו טובים בתור התחלה ורק אחרי שתצברו מספיק היכרות עם הקהל תשתמשו בפרסום יקר יותר.
תמקדו את הכוחות שלכם איפה שאתם מצליחים
למרות שנראה לכם שיריות לכל הכיוונים יכולות להצליח, חשוב שתזכרו שבסופו של דבר מדובר על פרסום שאמור להיות יעיל ולמשוך לקוחות ולא סתם לחשוף את העסק שלכם לאנשים שלא יהיו מעוניינים בשירותים שלכם. אם אתם רואים הצלחה בפלטפורמה מסוימת, למשל גוגל או פייסבוק, המשיכו בה עד שתראו שגרף השיפור נעצר. נסו את הכוח והיכולות שלכם גם במקומות אחרים אך דעו מה המגבלות שלכם ואיזה פרסום גובה מכם משאבים כלכליים גדולים מידי עד להפיכתו ללא כדאיים.