3 דגשים לבניית מילות מפתח בגוגל אדוורדס

בניית מילות מפתח בגוגל אדוורדס היא לא עניין פשוט כמו שרבים חושבים. לא מספיק לרשום את מילות החיפוש אותם אתם רוצים שאנשים יחפשו כדי לראות את המודעה שלכם.. ישנם מספר מרכיבים שצריך לקחת בחשבון בתהליך יצירת המילים אשר יש להם השפעה עצומה על יכולות הביצוע של הקמפיין שלכם והאופן בו אנשים יחשפו למודעות שלכם. הנה כמה דברים להתייחסות ותשומת לב:

סוגי ההתאמה – באדוורדס יש מספר "סוגי התאמה" למילות מפתח שמשפיעות רבות על החיפוש. התאמה רחבה – ע"י רשימת המילה ללא שום "סימנים" ניצור מצב שבו מספיק שהמחפש ירשום מילה אחת בכל הקשר שהוא על מנת שיוכל להיחשף למודעה שלנו. לדוגמא – אם נוסיף את צמד המילים: מילות מפתח – אדם יוכל להיחשף למודעה שלנו גם אם יכלול בחיפוש שלו רק את המילה "מפתח" בהקשרים שלאו דווקא קשורים אלינו. הדבר הזה עלול להוביל לחיפושים וקליקים לא רלוונטים שיעלו לנו בכסף רב, אך גם עלול ליצור חשיפה מוגברת יותר ומודעות. התאמה לביטוי – אם נוסיף לצמד המילים שלנו מרכאות דוגמת "מילות מפתח" – רק אנשים שיחפשו את צמד המילים הזה כמו שהוא בסדר הזה יוכלו לראות את המודעה, אך יוכלו גם להוסיף מילים לפני או אחרי צמד המילים. סוג ההתאמה הנפוץ הזה כבר ממקד יותר את החיפוש שלנו וחוסך לנו קליקים לא רלוונטים. התאמה מדויקת – כשמה כן היא, כרוכה בהוספת סוגריים מרובעים למילים – [מילות מפתח] והיא סוג ההתאמה המדויק והממוקד ביותר ומבטיח שרק אדם שיחפש את צמד המילים האלו כמו שהוא, בסדר הזה ובלי להוסיף אף מילה לפני או אחרי – יראה את המודעה שלנו. קיים סוג התאמה רביעי שעיקרו בלהוסיף "פלוסים" לפני כל מילה בצורה הזו: +מילות +מפתח. סוג ההתאמה הזה רחב יותר מהשניים הקודמים, אך מדויק יותר מהתאמה רחבה. משמעותו היא שאדם יוכל להיחשף למודעה שלנו רק אם יכלול את צמד המילים הנ"ל בחיפוש ולא רק מילה אחת, אך יוכל להוסיף עוד מילים לחיפוש לפני, אחרי, וגם בין צמד המילים, ואף להפוך את הסדר שלהם (למשל – מפתח מילות..).google-on-your-smartphone-1796337__340[1]

אורך המילה – גם לאורך מילת המפתח שלנו יש חשיבות. בניגוד לקידום האורגני שבו יש שימוש רב ב"מילות זנב ארוך" וביטויים ארוכים, בקידום הממומן של גוגל אדוורדס מומלץ להשתמש במילים קצרות בנות לא יותר מ-3,4 מילים למילת מפתח – זאת על מנת להקל על המחפש והמפרסם "למצוא אחד את השני" שכן ככל שמילה ארוכה יותר – כך הסיכוי שאדם יחפש אותה הולך וקטן. אורך מילת המפתח גם קובע את סוג ההתאמה: ככל שהמילה ארוכה יותר, כך ישנו צורך בסוג התאמה רחב יותר על מנת להגדיל את הסיכוים שהמחפש יחשף למודעה. חברות בניית אתרים וקידום אתרים לרוב שמות דגש מיוחד על העיקרון הזה.

רלוונטיות וקשר למודעה ולדף הנחיתה – דירוג המודעה נקבע בין היתר ע"י "ציון האיכות". לכל מילה יש ציון משלה מ-1 עד 10 שמשפיע רבות על תפקוד המודעות, הדירוג בדף החיפוש של גוגל ותדירות הופעת המודעות ברשת החיפוש. כשאנו יוצרים מילות מפתח עלינו תמיד לזכור שהמילים חייבות להיות רלוונטיות לתוכן אותו אנו מציגים למחפש במודעות ובדף הנחיתה (או אתר) אליו אנחנו מקשרים את המודעה ואליו יגיע המחפש אחרי קליק על המודעה. אם רשמנו מילת מפתח מסוימת כמו "מילות מפתח" – עלינו לוודא שצמד המילים האלה מופיע איפה שהו במודעה ובדף הנחיתה.

לסיום – אם תתייחסו ותשימו דגש על שלושת העקרונות הללו, הסיכוי לבנות רשימת מילים יעילה ואיכותית ולזכות בהצלחה בקמפיין הפרסום שלכם רק יגדל. שווה לשים לב. המון בהצלחה!