עד לא מזמן הדרך למכור ביטוח כלשהו כמו ביטוח רכב או ביטוח דירה עברה בשיטות הפרסום הרגילות: עיתון, רדיו וכדומה. אלא שהצרכן השתנה וכל שוק השיווק השתנה אף הוא. היום הצרכנים כבר אינם מחפשים מידע ברדיו או בעיתון. כאשר הם מעוניינים לרכוש שירות או סחורה הם נכנסים לאינטרנט, עושים חיפוש והשוואת מחירים, ומחליטים. מצרכנות פאסיבית, עברו הצרכנים לצרכנות אקטיבית ומהירה, והמפרסמים נדרשו להתאים את עצמם לשיטות השיווק החדשות.
מכירת תכניות ביטוח – המרוץ אחר הלקוח הבא
כל סוכן ביטוח זקוק כל הזמן לחיזור אחר לקוחות חדשים. סוכנות ביטוח שמצטרפים אליה לקוחות חדשים באופן שוטף היא סוכנות צומחת, אפקטיבית ורווחית. אלא שאם בעבר הלקוח היה פאסיבי ואיש המכירות היה מגיע אליו כדי להציע לו את סחורתו, הרי שהיום הלקוח הוא זה שאקטיבי בחיפוש אחר השירות הנדרש. כולם היום גולשים באינטרנט, ובוחרים בין שלל המידע את השירות או הסחורה הרצויים להם לאחר שעשו בדק בית. כך גם בנושא של תכניות ביטוח, הלקוח קורא מידע באינטרנט, בוחן כמה סוכנויות ביטוח, משווה ביניהן ומחליט איפה לרכוש את ביטוח בריאות או ביטוח החיים הישיר שלו.
לידים – הדרך למשוך לקוחות פוטנציאליים
אלא ששיטות שיווק חדישות מאפשרות לבעל סוכנות הביטוח "לצוד" לקוח פוטנציאלי עוד בזמן השיטוט ברשת, לפני שבחר בסוכנות זו או אחרת. הדרך לעשות זאת היא על ידי לידים. לידים הם קצוות חוט להתקשרות עם הלקוח, ומגיעים ממילוי אותם טפסים אינטרנטיים הנמצאים באתר מסוים, ואשר לקוחות פוטנציאליים יכולים למלא בהם את פרטי ההתקשרות שלהם כדי שאיש המכירות של אותו עסק ייצור עמם קשר.
בדרך זו מקבלת סוכנות הביטוח פרטים של לקוח שמעוניין לרכוש ביטוח כזה או אחר (ביטוח דירה, ביטוח רכב, ביטוח עסק וכדומה). מרגע שהלקוח השאיר את פרטיו הכדור נמצא כבר במגרש של אנשי השיווק והמכירות של הסוכנות. הלקוח כבר מעוניין לעשות ביטוח, כל מה שנותר לבעל הסוכנות ואנשי המכירות שלו הוא לשכנע את הלקוח לעשות את הביטוח דווקא בסוכנות זו.
קבלת לידים מעמודי נחיתה וטפסי צור קשר והשארת פרטים, הם דרך שיווקית יעילה להביא אל פתחה של סוכנות הביטוח שמות של לקוחות פוטנציאליים חדשים. מרגע זה ואילך, איש שיווק טוב לא יצטרך להתאמץ הרבה כדי להוסיף לקוח חדש לתיק הלקוחות של הסוכנות.