כולנו מבינים את החשיבות של קידום האתרים במנועי החיפוש ובמיוחד קידום אתרים בגוגל. אמנם גוגל הוא אינו מנוע החיפוש היחידי בשוק אך ללא שום צל של ספק הוא שולט בשוק. למעלה משבעים אחוז מהחיפושים באינטרנט מתבצעים דרך גוגל והרחק מאחור נמצא אתר בינג עם כתשעה אחוזים והשאר מתחלקים בין מנועי חיפוש שונים. זוהי הסיבה העיקרית מדוע כל מי שמתעסק במקצוע של קידום ושיווק באינטרנט מרכז את רוב המאמצים בקידום האתר בגוגל. מנוע החיפוש של גוגל נחשב גם למכתיב מגמות בשוק ואותן הפעולות שנועדו לקדם את האתרים בגוגל יכולים גם לסייע במנועי החיפוש האחרים.
מה חשוב לדעת על קידום אתרים בגוגל
הרבה מהלקוחות הפונים לשירותי קידום אתרים חושבים שמדובר בפרויקט זמני; אך האמת שקידום אתרים בגוגל נמשך זמן רב ולמעשה לא צריך להיפסק לעולם. בדיוק כפי שחברת קוקה קולה מעולם לא מפסיקה להשקיע כספים בפרסום למרות שהיא שולטת בשוק המשקאות הקלים, כך גם אתרי אינטרנט לא מפסיקים להשקיע בקידום אתרים.
קידום אתרים בגוגל מתבסס על מילות מפתח, כלומר אותן המילים שהגולשים מקלידים אל תוך שורת החיפוש. המטרה שלכם היא שכאשר גולשים יקישו מילות חיפוש הרלוונטיות לאתר שלכם הם יקבלו את האתר שלכם בתוצאות הראשונות. הופעה בתחתית הדף הוא בדף השני והלאה היא לא דבר טוב, רוב הגולשים מוצאים את מבוקשם בשלושת שורות הוצאות הראשונות. קידום באינטרנט מתחיל קודם כל במחקר מילות מפתח. עלינו למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלכם ולנקוט בכל הפעולות הדרושות על מנת שגוגל יקשר את האתר שלכם לחיפוש הספציפי. ישנן שיטות שונות וגם כלים של גוגל לביצוע מחקר מילות מפתח. מילות המפתח משמשות גם לצורך קידום אורגני וגם לצורך קידום ממומן. דוגמה טובה לשימוש במילות מפתח היא המאמרים השונים המופיעים באתר; אם המאמרים נכתבו נכון הם כוללים חזרה על מילים מסוימות אשר נועדו למשוך את תשומת הלב של מנועי החיפוש.
שימו לב שלמרות חשיבותן של מילות המפתח באתר, למנועי החיפוש ישנם קריטריונים נוספים לדירוג האתר. לכן קידום אתרים בגוגל הוא פעולה מורכבת אשר כוללת אפילו התאמות ושינויים בקידוד האתר על מנת להתאים אותו לצורת העבודה והדירוג של גוגל.