זוכרים את היסטרית הציפורים העצבניות (ANGRY BIRDS) שהתפתחה לקדחת ממכרת במיוחד? זוכרים את משחק החווה (FARMWILLE) שבו נכנסתם לנעליו של דוד משה וניהלתם חווה? או אולי את המשחק שבו כיהנתם כנינג'ות רעבות (FRUIT NINJA) במיוחד? ברור שאתם זוכרים, כי סביר להניח שמדי פעם בפעם אתם עדיין משחקים בהם. בעידן שבו פיתוח אפליקציה קיבל כבר משקל מוכח של כבוד, מפתחי משחקים מבינים את הפוטנציאל הטמון בכך וממהרים ליישר קו בנושא.
קדחת משחקים
כשכמעט לכל אדם ישנו מכשיר חכם שעמו הוא מבלה את מרבית יומו וזמנו, פיתו ;ח משחקים אינו פונה אך ורק לקהילת הגיימרים, הצמאים לפלטפורמות משחק. כשכל כך קל "לשרוף" זמן יבש באמצעות מכשיר הנייד, האדם הממוצע בהחלט עשוי לפנות לשחק במשחק קליל או לאתגר את עצמו במשחק מורכב יותר. פיתוח אפליקציות משחק לא בהכרח מחייב השקעה גדולה ועשוי לסייע ליזמים לגרוף הכנסות ורווחים נאים בהחלט.
מדריך הטיפים לפיתוח משחקים לאייפון
הרבה לפני שתשיקו את המשחק שלכם ל-AppStore, ישנם מספר צעדים מקדימים שחשוב לקחת בחשבון בעת בניית אפליקציות –
- חווית המשתמש UX – הצלחתם של משחקים במכשיר הנייד תלויה מאוד בחוויית המשתמש (User Experience). כדי שחוויה זו תהיה לחוויה מוצלחת יותר, חשוב לאפיין את המשתמש הממוצע שייחשב לקהל היעד ולאפיין את תהליך בניית אפליקציה בהתאם.
- ממשק המשתמש UI – כמובן שמדובר באחד מהגורמים החשובים והמשפיעים ביותר על הצלחתם של משחקים במכשיר הסלולר וביתר הפלטפורמות. חשוב מאוד שהממשק יהיה נגיש, נוח לתפעול ויתאים למשתמש הממוצע, בין אם מדובר במהנדסת, מתכנת או בפקיד בנק.
שני הגורמים הללו מובילים לשלב הראשוני והחשוב מכל – שלב האפיון המקצועי. זהו השלב שבו מאפיינים את תוכן האפליקציה לפרטי פרטים. בשלב זה, מחליטים מהו קונספט המשחק, מהם הפיצ'רים שישולבו במשחק, מהם שלבי המשחק וכן הלאה והלאה.
שלב זה מוביל לשלב חשוב לא פחות – שלב העיצוב. בשלב זה מעורבים מעצבים גרפיים מקצועיים שתפקידם הוא לשלב יד ביד עם מפתחי האפליקציה. חשוב מאוד שהעיצוב יתאים לקהל היעד ויתבסס על קונספט ייחודי ונבדל ממשחקים ומפלטפורמות אחרות. ולכן, כדי שהמשחק שלכם ייחשב להצלחה מסחררת, חשוב לבחור בחברת פיתוח מוצלחת, מקצועית ומנוסה בתחום.