השימוש בפייסבוק כפלטפורמה לפרסום העסק היא כבר ממזמן דבר שבשגרה עבור עשרות אלפי עסקים בישראל, לרוב נוסף לתהליכי קידום אתרים שעסקים אלו עושים. שיווק בפייסבוק מתחלק לשני חלקים: פעילות אורגנית ופרסום ממומן. כלומר או שנעשה שימוש במערכת הפרסום הממומן של פייסבוק כדי לשלוח תנועה לעמוד העסקי שלנו או לאתר חיצוני שלנו, או שקדם את העסק בצורה אורגנית ללא מערכת הפרסום. שיווק אורגני בפייסבוק מתייחס לשיווק תכנים ושם המותג במגוון דרכים בתוך פייסבוק וללא השקעה במערכת הפרסום של פייסבוק. כיצד זה עובד? ומה כדאי לעשות? הינה כמה טיפים חשובים.
שיווק באמצעות הפרופיל האישי שלנו:
בפייסבוק יש כמה דרכים להתפרסם. הבסיס לכולם הוא פתיחת פרופיל עסקי. ממנו נוכל לפתוח עמוד עסקי שתכף נדבר עליו ונוכל גם לפתוח קבוצות דיון ולהצטרף לקבוצות של אנשים אחרים. בפרופיל שלנו ניתן לצבור עד 5,000 חברים ועד אינספור עוקבים. לכן פרסום לדאוג לפרסם תוכן איכותי וייחודי, להעלות תמונות יפות ומושכות, להיות אתם ולהשתמש ליצור מעורבות בתגובות ולהגיב לעוקבים שלכם גם כן.
שיווק באמצעות קבוצות:
אחד היתרונות הגדולים ביותר של פייסבוק כרשת חברתית היא רשתות חברתיות קטנות, או קבוצות דיון אם תרצו, בנושאים שונים. כך למשל אם את בהיריון תוכלי להצטרף לקבוצות של אימהות או היריון ולידה ולקבל טיפים, הנחיות ותמיכה מאימהות אחרות. מגדלים כלבים? תוכלו להצטרף לקבוצות של כלבים ולדון עם אחרים בנושאים אלה. כמובן שיש את הצד השני שהוא העסקים. אם יש לכם מוצר לכלבים, ייתכן ותרצו להיות פעילים בקבוצות בהן מדברים על כלבים וחובבי כלבים אחרים עשויים להיות קהל יעד שעשוי לרכוש מכם.
שיווק באמצעות העמוד העסקי
אפשרות נוספת היא לפתוח עמוד עסקי, להעלות בו פוסטים לאחר חיפוש של תמונות להורדה שיתאימו לתוכן הפוסט, לקדם אותו ולהביא עוקבים נוספים. עם קהל הולך וגדל ותכנים טובים שאתם משתפים תוכלו לקדם את האהדה למותג שלכם, ליצור קהל לקוחות גדול יותר ולהשאיר אותם מעודכנים לגבי העסק ומוצרים חדשים באמצעות העמוד שלכם.