האם TikTok רווחית? הדיווחים האחרונים מראים ש-ByteDance, בעלת TikTok, הפיקה רווח נטו של 3 מיליארד דולר בשנת 2022. בעוד שקביעת כמות הרווח שטיקטוק הפיקה באופן יחידני עשויה להיות בלתי אפשרית, החברה המתפתחת במהירות כפלה כמעט את הרווחותיה ל-17 מיליארד דולר בשנת 2019 מתוך 7.4 מיליארד דולר בשנת 2018.

הדיווח מספר גם כי יש ל-TikTok מצבר מזומנים של 6 מיליארד דולר. TikTok מפיקה בעיקר רווחים מפרסומות והיא יכולה להתהילם מצמיחה במעורבות המשתמשים ובמסד המשתמשים. הפופולריות המתמשכת של הפלטפורמה הפכה אותה לאחת מהפלטפורמות הסוציאליות הנוצצות והמורדפות ביותר ברחבי העולם. עקב כך, הפלטפורמה כבר רווחה או כן בדרך לרווחה, אתר הפיננסי מגיש לכם את המידע המקצועי והמספרים האמיתיים מאחורי הפלטפורמה.

הביצועים הפיננסיים של TikTok

המקור העיקרי להכנסות של TikTok הוא הפרסום. הפלטפורמה הפכה למקום משתלם לעסקים להגיע לקהל היעד שלהם דרך תוכן פרסומי ומודעות. TikTok מציעה מגוון רחב של פורמטי פרסום ואפשרויות יעדות כדי למתאים לצרכי המפרסמים השונים. הנה פירוט של ההכנסות, ההוצאות והרווחים של החברה.

מודעות בפיד

מקור ההכנסה העיקרי של TikTok הוא פרסום. הפלטפורמה מציעה פורמטים שונים של פרסום, כאשר מודעות בפיד הן הנפוצות ביותר. מודעות אלו מופיעות בעדכוני התוכן של המשתמשים כשהם גוללים באפליקציה, בדרך כלל בצורת סרטונים קצרים. הם יכולים לכלול אלמנטים יצירתיים כמו מוזיקה, פילטרים, אפקטים ושכבות טקסט. מפרסמים משלמים עבור הופעות או קליקים על מודעות אלו, והתעריפים עשויים להשתנות בהתאם לגורמים כגון אפשרויות מיקוד, מיקום מודעה ומשך מסע הפרסום.

השתלטות על מותגים

מקור הכנסה נוסף עבור TikTok הוא השתלטות על המותג. אלו הן מודעות במסך מלא המופיעות כאשר משתמשים פותחים את אפליקציית TikTok. השתלטות על מותג נמשכת בדרך כלל כמה שניות ויכולות לכלול תמונות, קובצי GIF או סרטונים קצרים. פורמט פרסום זה מספק נראות גבוהה ובלעדיות למפרסם בודד ביום, ומאפשר השפעה וטווח הגעה מרביים.

אתגרי האשטאג

אתגרי האשטאג פופולריים ב-TikTok וכוללים משתמשים יוצרים תוכן על סמך האשטאג ספציפי. מותגים נותנים לעתים קרובות חסות לאתגרים אלה כדי לקדם את המוצרים או הקמפיינים שלהם. על ידי עידוד משתמשים לעסוק ולהשתתף באתגר על ידי יצירת סרטונים, מותגים יכולים להניע תוכן שנוצר על ידי משתמשים ומעורבות במותג. מודעות אתגר האשטאג יכולות לכלול באנרים, אפקטים ממותגים ולוגו, ולשפר עוד יותר את נראות המותג.

אפקטים ממותגים

אפקטים ממותגים מאפשרים למפרסמים ליצור מסננים מותאמים אישית, מדבקות, עדשות ואלמנטים אחרים של מציאות רבודה (AR). משתמשים יכולים להחיל את האפקטים האלה על הסרטונים שלהם, והם יכולים להיות מתוכננים כך שיתאימו לקמפיין, מוצר או זהות מותג ספציפיים. על ידי שילוב אפקטים ממותגים, מפרסמים יכולים לשפר את הנראות והמעורבות של המותג ב-TikTok.

שיתופי פעולה עם משפיענים

שותפויות משפיעות הן מקור הכנסה משמעותי נוסף עבור TikTok. לעתים קרובות מותגים משתפים פעולה עם יוצרי TikTok פופולריים, הידועים כמשפיעים (למדו גם אתם איך להרוויח כסף מטיקטוק), כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהם באמצעות תוכן ממומן. שותפויות משפיעות יכולות לכלול סוגים שונים של סרטונים ממומנים, אתגרים או המלצות למוצרים. שותפויות אלו מספקות למותגים חשיפה לקהל המעריצים המסור של המשפיען, ועוזרות להגביר את המודעות למותג ולהניע את מעורבות הצרכנים.

שיווק ורכישת משתמשים

TikTok משקיעה באסטרטגיות שיווק ורכישת משתמשים. זה מאפשר לפלטפורמה לשמור על צמיחתה ולהרחיב את בסיס המשתמשים שלה. הוצאות אלו כוללות קמפיינים פרסומיים, שותפויות עם משפיענים וידוענים ויוזמות קידום מכירות שונות. יוזמות אלו מכוונות למשוך משתמשים חדשים תוך שמירה על משתמשים קיימים. הוצאות שיווק חיוניות להעלאת המודעות למותג ולהגדלת הורדות האפליקציות

בניית קהל עוקבים משמעותי חשובה כדי להפוך למשפיען TikTok מצליח

להיות משפיע על TikTok יכול לעזור לכם להרוויח כסף בכמה דרכים. אם יש לכם מספר רב של עוקבים, לייקים וצפיות בסרטונים שלכם, ייתכן שהמותגים והחברות יהיו מוכנים לשלם לכם כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהם. ניתן לעשות זאת על ידי יצירה ושיתוף של סרטונים שמציגים את המוצרים שלהם עם העוקבים שלך.

עם זאת, חשוב לציין שלהפיכה למשפיען מצליח ב-TikTok מצריך בניית קהל עוקבים משמעותי. לפני שתוכל להתחיל לשתף פעולה עם חברות, עליכם לבסס את המוניטין שלכם בפלטפורמה. ברגע שיש לכם מספר ניכר של עוקבים, אתם יכולים להרוויח סכום כסף משמעותי באמצעות שותפויות ושיתופי פעולה עם המותג.

דרך נוספת להרוויח כסף מ-TikTok היא באמצעות תמיכת העוקבים שלכם. משתמשים יכולים לרכוש מטבעות וירטואליים באמצעות רכישות בתוך האפליקציה, שבהן הם יכולים להשתמש כדי לתת טיפ ליוצרי TikTok האהובים עליהם. TikTok לוקחת קיצוץ של 20% מההכנסה הזו, אבל היא עדיין יכולה לספק מקור הכנסה נוסף למשפיענים. בניית קהל נאמן ומעורב יכולה גם למשוך חברות לעבוד איתכם כשהן רואות את פוטנציאל החשיפה שלכם.

לסיכום

בעוד להיות משפיע ב-TikTok יכול להיות משתלם, חשוב שיהיה מספר  עוקבים גדול כדי למשוך מותגים וחברות. כדאי גם לשקול לקדם את העסק שלכם או להפנות את העוקבים  לפלטפורמות או לאתרים אחרים שלכם כדי לייצר רווח נוסף מנוכחותכם ב-TikTok.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *