למקרה שצפויים לבנות לכם אתר לראשונה ועולם המושגים העוטף אותו מעט זר לכם, נתעכב עבורכם על מהותה וחשיבותה של חווית המשתמש. בגדול, החוויה עליה אנחנו מדברים ואותה שואפים לייצר, היא סך ה"אינטראקציות" שיהיו לגולש – מהרגע שטעינת העמוד תושלם ועד הרגע שהוא ילחץ על ה-X בכרטיסייה בדפדפן. מטרתכם, כבעלי האתר, היא לספק לגולש את החוויה המקסימלית, שכן היא מבססת את התנאים לדברים הבאים:
- חווית משתמש טובה מעוררת רגשות נעימים אצל הגולש
- בכוחה של חוויית גלישה-משתמש טובה להניע את הגולש לפעולה
- החוויה הטובה תחזיר את הגולש לאתר פעם נוספת
לקריאה אודות בניית אתרים
רק בכדי לחדד את חשיבותה של החוויה הטובה, היזכרו בפעם האחרונה למשל שקיבלתם שירות בטלפון. במידה שקיבלתם שירות טוב (מענה מהיר, הקשבה, אבחון איכותי של הבעיה/כאב, פתרון איכותי), אין לנו ספק שהערכתם אותו וככל הנראה גם דיברתם עליו עם קרוביכם. מנגד, חוויה שאינה טובה לבטח השפיעה לכם על מצב הרוח, וגם גרמה לכם לחפש חברות ראויות יותר – לזמנכם וכספכם. מבינים לאן אנחנו חותרים? החוויה שתספקו במהלך הגלישה, תעצב את רגשות הלקוח כלפיכם וכך גם את החלטותיו. חווית משתמש-גלישה מעולה? הכרחית.
חווית משתמש טובה: איך יוצרים אותה?
אז על מה עליכם (ועלינו בתור חברת בניית אתרים) לשים את הדגש? לפניכם, מספר דברים התורמים באופן ישיר לעוצמת ואופי החוויה של המשתמש במהלך הגלישה:
- "באתי, מצאתי, קניתי" – שננו היטב את המילה הבאה: התמצאות. חווית משתמש טובה מתחילה בהתמצאות פשוטה ומהירה של הגולש באתר. ומה זה אומר בפועל? שהגולש לא אמור לכלות את זמנו בניסיון להבין היכן באתר נמצא המענה לצורך שלו, אלא למצוא אותו תוך שניות. לדוגמא: במידה שאתם מעוניינים להקים אתר מסחר לרהיטים, יש לבנות אותו כך שאלו יחולקו לסוגים שונים ויאפשרו למחפשי הספות, מזנונים או שולחנות, למצוא אותם בקלות. למידע בנושא בניית אתרי מסחר
- כיבוד הזמן של הגולש – תנו לנו לנחש: אתם לא אוהבים לחכות. ורוצים סקופ? גם הגולשים לא. אופייה של חווית משתמש יעוצב ויקבע גם בהתאם למהירות טעינת העמודים הפנימיים. חשבו על זה כך: כשאתם עומדים בפקק, חוויית הנסיעה שלכם גרועה. כשמסלולי הנסיעה פנויים ואינכם חווים עיכובים בדרך? אתם חשים שזהו יום המזל שלכם. תפקידנו הוא לבנות עבורכם אתר מהיר שיגרום לכל גולש עם כל כניסה לאתר, להרגיש שזהו ה"לאקי דיי" שלו.
- תמונות יוצרות חוויה – אתר תדמית או מכירות ללא תמונות (ולא משנה כרגע אם הן של הצוות, המשרד ממנו אתם עובדים, המוצרים או סתם תמונות אווירה), יפגע בהכרח בחוויית המשתמש. העשרת האתר בתמונות מפעילה רגש, יוצרת אווירה ומעצבת חוויה, ואין לוותר עליה בשום מחיר, הסבר או הנחה.