אחת ממטרות היעד של כל בעל חברה או עסק הוא להגדיל את כמות המכירות של המוצר או השירות שהוא מספק, ולדאוג שגרף המכירות יעלה בצורה יציבה ורציפה לאורך זמן. הגדלת מכירות יכולה להתבצע על ידי מספר מהלכי שוק המשלימים את תהליכי הפרסום ויחסי הציבור.
אך לפני שנדון בדרכים השונות בהן נוכל להגדיל את כמות המכירות ובכך למעשה לדאוג למאזן חיובי בכספי החברה, עלינו ראשית לדאוג למוצר או השירות עצמו.
מיתוג עסקים
בבואו של בעל עסק לשווק מוצר מסוים עליו לחשוב תחילה מה מייחד את המוצר שלו ממוצרים אחרים, או במילים אחרות- מדוע המוצר שלו טוב יותר משאר המוצרים העונים על אותו הצורך. לשם זאת מומלץ להכין תכנית עסקית. לאחר מכן, הדרך לייחד מוצר מסוים, או עסק המזוהה עם מגוון מוצרים או שירותים, הוא להעבירם תהליך של מיתוג. כאשר מוצר הופך למותג, הוא חובק בתוכו לא רק את המענה הבסיסי עבור הצורך אותו הוא בא לספק, אלא גם סט של הבטחות בעלות אופי רגשי וחברתי הנותנות ערך מוסף למוצר.
כך לדוגמה חברה המוכרת שעונים- נקרא לה "שעון", תציג את המוצר שלה לא רק כפריט המסייע בידיעת השעה, אלא גם כפריט יוקרתי הממקם את הרוכש הפוטנציאלי במדרג החברתי הגבוה. לפיכך, חברת "שעון" תמשוך אליה לקוחות המבקשים להשתייך לקבוצה חברתית זו, ותגבה את מחירה בהתאם.
תהליך המיתוג של עסק יחיד כולל מספר רב של תחומים המשתלבים יחדיו ליצירת שפה אחידה ומערכת ערכים קוהרנטית עבור אותו העסק: שפה גרפית אחידה (לוגו לדוגמה), חשיפת העסק (פרסום), גיוס עובדים ברוח החברה, מציאת דרכי קידום אלטרנטיביות לשיווק העסק עד הגדלת מכירות. בעל עסק יחיד אינו יכול לדאוג לשלל התחומים היוצרים את המותג, ולכן מומלץ להיעזר בחברת מיתוג מקצועית עבור תהליך מיתוג העסק.
תפקידה של חברת מיתוג
מטרת העל של כל חברת מיתוג היא לעזור לבעל העסק להגדיל את מכירותיו. כוחה של חברת המיתוג על פני מיתוג העסק בצורה עצמאית, היא יכולתה לשווק ולקדם את המותג במגוון רב של דרכים, בין אם ישירות ובין אם סמויות.
הדרכים המקובלות קיום לקידום מותגים הן באמצעות תשדירי טלוויזיה ורדיו, חלוקת חומר שיווקי באמצעות הדואר או דיילי שטח, מתן חסות לאירועים, ושיווק אינטרנטי. אולם חברת מיתוג מוצלחת, היא זו שאינה הולכת דווקא בדרכי השיווק המקובלות, אלא ממציאה דרכים וטכנולוגיות חדשות על מנת לקדם את המותג.