שום דבר טוב לא בא בחינם, נכון? ככה לימדו אותנו מאז ומתמיד. אז מה זה בדיוק פייסבוק? או כל רשת חברתית אחרת? הן מוצעות לנו בחינם, ו-וואללה, הן טובות ומסייעות אם יודעים להשתמש בהן נכון. אז כנראה המשפט ההוא, שנאמר כבר עשרות שנים, כבר לא כל כך רלוונטי, ואפשר לראות את זה היטב ברשת החברתית הפופולארית בעולם. כי היום לא רק להשתמש בפייסבוק לא עולה כסף, אלא גם שיווק בפייסבוק בחינם הוא לא דבר כל כך נדיר. איך עושים את זה? מייד תבינו.
דבר ראשון, שתדעו:
פרסום ממומן הוא היום השחקן הראשי
הרבה אנשים מחפשים לבצע שיווק בפייסבוק בחינם, וזה בסדר – לא לכולם יש כסף להשקיע בקמפיינים שיווקיים מטורפים. אבל בכל זאת, חשוב שתדעו: היום הפרסום הממומן הוא הפרסום המבוקש וכנראה היעיל ביותר בפייסבוק (אם יודעים איך להשתמש בו).
זה לא אומר שלא כדאי לכם לנסות שיווק בחינם ברשת הפייסבוק: אם אין לכם מספיק כסף, כאמור, או אם אתם מעדיפים שלא להשתמש בפרסום הממומן מסיבות כאלו ואחרות, תגלו מייד שזה אפשרי – אם רק רוצים.
אז איך עושים את זה?
איך אפשר לקדם את העסק בפייסבוק בחינם?
הבסיס לכל העניין הוא פשוט: ברגע שאתם נמצאים בפייסבוק, אתם יכולים לקדם ולשווק אותו. כן, זה כל הסיפור. הרי יש לכם פייסבוק, ובוודאי כבר פתחתם עמוד לעסק (עוד לא? למה בדיוק אתם מחכים, אפשר לדעת?). ברגע שעשיתם את זה, הקמתם לעצמכם פלטפורמה שיווקית-עסקית שיכולה לעשות את העבודה.
כאן חשוב לדעת ששיווק בפייסבוק, בייחוד מה שנקרא 'שיווק אורגני' (כלומר לא ממומן), דורש עבודה בפני עצמה: העלאת פוסטים פעם ביום או יומיים, השקעה בתוכן, שילוב תמונות ואמצעים ויזואליים אחרים ועוד. אל תחשבו שהחשיפה תגיע מעצמה – אתם צריכים להשקיע, ולהשקיע הרבה.
הדף שלכם צריך להיות פעיל כל העת, ו'להרגיל' את העוקבים שלכם לכך שאתם מופיעים להם בפיד, כלומר בזרם החדשות שבמסך הראשי של פייסבוק. ככל שהם ייתקלו בפוסטים שלכם יותר, כך הם ירגישו יותר מעוברים בפעילות.
השלב הבא, שהוא לא פחות חשוב, הוא ליצור עניין: אף אחד לא מעוניין לקרוא דיווח משעמם על 'איך היה יום העבודה של מוטי המנעולן', או לקרוא מפרט טכני של מכונת כביסה. מסביב יש כל כך הרבה מידע ודברים מושכים – אתם צריכים לבלוט מעל כולם ולפרסם תוכן עם ערך. אחרת? עדיף כבר לא לפרסם.
מה עוד? הקפידו על כמה עקרונות בסיסיים בפרסום התוכן בדף שלכם:
- שתפו את האוהדים ושאלו אותם שאלות
- פרסמו בשעות שנחשבות, לדעתכם, מתאימות לתוכן שלכם
- שמרו על שפה רהוטה ונכונה
- השתמשו בהומור.
אמנם בתחילת הדרך החשיפה שלה תזכו לא תגיע לרמת החשיפה שתוכלו לקבל במסגרת קמפיין ממומן, אך עם הזמן, ואם תקפידו על תוכן איכותי באמת, תגלו שאתם מגיעים לביצועים מרשימים, גם בשיווק שלא עולה לכם כסף.
שיווק בפייסבוק בחינם – גם מחוץ לדף שלכם
השיווק לא מסתכם כמובן רק בדף שלכם – אבל נשאר בפייסבוק. כיצד? זה הזמן לשים לב לקבוצות הפייסבוק השונות, שהחליפו את הפורומים של העידן האינטרנטי הישן והפכו לזירות הפעילות ביותר ברשת. אם תצליחו לבצע פעילות שיווקית בהן, תזכו לחשיפה גדולה מבלי לשלם שקל.
איך עושים את זה? חפשו את הקבוצות שעוסקות בנושאים הרלוונטיים למוצר או לעסק שאתם רוצים למכור, היכנסו אליהן והתחילו להיות פעילים בהן. הפכו להיות חלק מהקהילה ואל תנסו לבצע פעולות שיווקיות: ברוב הקבוצות זה לא מתקבל יפה, ואתם תוצאו מהן. אם תמצאו את הדרך להשתלב בקהילה הזו ולקדם את המוצר שלכם בצורה נכונה, מתאימה ולא אגרסיבית, תזכו לחשיפה הגדולה ביותר שיכול להשיג לכם שיווק בפייסבוק בחינם.
מעבר למצוין כאן, ניתן גם לקחת חלק בקורס שיווק בפייסבוק על-מנת להרחיב ולהעמיק את הידע והמיומנויות בנושא.