צ'ק-ליסט לקידום אתרים בחו"ל

בעוד מספר ימים אעביר הרצאה בנושא ההתמחות שלי – קידום אתרים בחו"ל. אך לפני כן החלטתי לשתף אתכם בצ'ק-ליסט שהכנתי להרצאה, רשימה מפורטת שכוללת הרבה מאוד טיפים חשובים לאנשים שרוצים לקדם את האתר שלהם בחו"ל.

בחינת הפוטנציאל העסקי

  • בדקו את הטראפיק הקיים באתר שלכם. האם מגיעים אליכם גולשים ממדינות שאינן ישראל? ממדינות שהשפה בהן היא לא עברית? זהו את הטרנדים של הגולשים שלכם, בחנו את מילות המפתח שמביאות גולשים ממדינות אחרות אל האתר שלכם, בדקו באילו עמודים מרבים לבקר גולשים מחו"ל ומה שיעור ההמרות של גולשי חו"ל באתר.
  • בדקו את הנראות הנוכחית של האתר שלכם בתוצאות חיפוש של גוגל במדינות אחרות (היכן האתר שלכם ממוקם בתוצאות החיפוש?? – כי גולשים במדינות שונות רואים תוצאות חיפוש שונות). אפשר להשתמש בכלים הבאים: WebMaster Tools, SEMrush ו –
  • בצעו בדיקות מילים וביטויי מפתח במדינות שזיהיתם בהן פעילות. בשלב הזה כדאי מאוד לבדוק את נפח החיפוש של מילות מפתח במדינות הללו. כלים שאפשר להעזר בהם: Google KeyWord Tool, Yandex Keyword State, Baidu Index וכן ניתן להעזר גם ב- Google Trends, Ubersuggest ו- Moz Keyword difficulty Tool.

כיצד פונים לקהל יעד חדש לגמרי?

ברמת העיקרון במידה וזיהיתם טראפיק ממספר מדינות ושפות, כדאי לייצר עבור כל מדינה ושפה – מסרים ייעודיים עבורם. כך למשל, אם זיהיתי תנועה מספרד – רצוי לבנות אתר אינטרנט בשפה הספרדית. אם זיהיתם גולשים מניו יורק – יש לבנות עבור גולשים ניו יורקים אתר ייעודי להם – באנגלית אמריקאית.

  • זה הזמן ללמוד להכיר את קהלי היעד החדשים שלכם. להבין את השפה שלהם, את הרגלי הצריכה שלהם, את המאפיינים שלהם. יש לזהות את הפרופיל התרבותי שלהם, את הדמוגרפיה ואפילו עונות השנה שלהם. אפשר להשתמש ב- Google GDN Research, TNS Digital Life ו- Comscore Data Mine.
  • בשלב הבא יש לזהות ולנתח את התעשייה והתחרות. מומלץ לבחון את רמת המוצרים/השירותים המתחרים לכם במדינות הפוטנציאליות, התנהגות החברות המתחרות, מאפייני החברות המתחרות ואת השוק הבינלאומי הכללי. אפשר להסתייע בכלים הבאים: RnKrnk, Alexa Top Site ו- SimilarWeb.קידום אורגני ולא ממומן

בניית אתר לקהל הפוטנציאלי שלנו בחו"ל.

  • המצב האידאלי הוא פיתוח אתר לכל מדינה או לכל שפה – לרבות URL מקומי ואחסון מקומי. האפשרות הפחות רצויה, אך היא בהחלט אפשרית אם אין מספקי כסף – לפתוח סאב-דומיין באתר הקיים שלנו.
  • לוקליזציה לאתר שלכם. כדי לעשות לוקליזציה לאתר שלכם בעברית לאתר בשפה אחרת תצטרכו לתרגום את הטייטלים, התיאורים, הטקסטים, התמונות, האלטים, סוג מטבע לתשלום, עדכון אמצעי התשלום, לעדכן כותבת, טלפון, מזג אוויר, זמן, הגדרת שפת האתר וכו'.
  • הסתכלו באתרים אחרים במדינת היעד החדשות שלכם, התרשמו מפריסת האתרים ומהמבנה שנהוג במדינת היעד והתאימו את האתר שלכם להרגלים של גולשי מדינת אלו.
  • התחילו להתחבר ולתקשר עם מנהיגי דעה במדינת היעד. חפשו בלוגרים שיכולים לסייע לפרסום שלכם, פעילויות ברשתות חברתיות (קבוצות, קהילות וכו'), פרסמו מאמרים בשפת היעד, השיקו קמפיינים בגוגל ובפייסבוק, חפשו תוכניות שיתופים רלוונטיות ואתרים שאיתם תוכלו לשתף פעולה.

מדידת מידת ההצלחה של קידום האתר בחו"ל

  • בדקו את מידת ההצלחה של כל אתר ואתר בנפרד, במידה ובניתם מספר אתרים למספר מדינות יעד. וודאו שיצרתם פרופיל ייחודי לכל אתר יעד ב – Google Analytics וב- WebMaster Tool.
  • עקבו אחר הנראות של האתרים שלכם ואחרי המיקומים שלהם בתוצאות החיפוש בעזרת Moz, Authority Lab ו – Web Ranking.

קידום אתרים בחו"ל הוא מאתגר אך בהחלט אפשרי. ייתכן ותצטרכו להשקיע קצת יותר זמן, משאבים וכסף – אך אם הכול הולך כמו שצריך, תוכלו להחזיר את ההשקעה בתוך זמן קצר ואף להגדיל את מחזור העסקים שלכם באופן משמעותי.