בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים אנו עושים שימוש רב באינטרנט כמעט לכל דבר. אם אנו זקוקים למידע מסוים אנו נחפש אותו בגוגל, אם אנו מחפשים איש מקצוע מסוים נחפש אותו בגוגל, אם נזדקק לשירות כלשהו נחפש בגוגל. למעשה כמעט כל אחד כיום מבצע חיפושים בגוגל כמעט מדי יום, אפילו אנשים שאינם ידידים למחשבים ולאינטרנט בסופו של דבר מוצאים עצמם נכנעים למציאות המתקדמת ומחבקים אותה אליהם.
התחרות שבין קידום אורגני לקידום ממומן:
לאורך השנים האחרונות התפתחה תחרות חסרת תקדים בין שיטות שיווק שונות באינטרנט (אשר נחשב כיום למדיה התקשורתית המובילה בעולם) ובעיקר בין הקידום האורגני לקידום ממומן. חברות רבות אשר רוצות לספק מעטפת כוללת ללקוחותיהם לרוב מספקת את שני השירותים המדוברים, אולם לחברות אחרות ישנה העדפה לצד כלשהו. מרביתן בעד הקידום האורגני כשיטת הקידום האפקטיבית ביותר עבור הלקוחות.
הקידום האורגני והקידום הממומן:
הקידום האורגני מתייחס לתוצאות חיפוש של ביטויי מפתח מסוימים במנוע החיפוש של גוגל. אם פתחתם עסק חדש למשל ואתם זקוקים לרואה חשבון באזור מגוריכם, ונניח שאתם גרים בתל אביב, אז וודאי תחפשו "רואה חשבון בתל אביב". אתם יכולים להיות בטוחים שישנם רואי חשבון רבים בתל אביב והתחרות ביניהם על ליבם של הלקוחות היא גבוהה. אחד הכלים החזקים ביותר שיתרמו להצלחתו של אותו משרד רואה חשבון, ללא קשר לוותק שלו בתחום או לכמות העובדים במשרד, היא היכן האתר שלו ממוקם במנוע החיפוש.
אתר הופך לרלוונטי בעיקר כאשר הוא מופיע בעמוד הראשון של גוגל ובחלק מביטויי המפתח – אם לא תופיע בין שלושת התוצאות הראשונות אתה ככל הנראה לא תזכה לתנועה מספקת שתחזיר לך את ההוצאות הכלכליות. עם זאת באמצעות עבודת קידום טובה לטווח הארוך מדובר בשיטת השיווק הטובה והאפקטיבית ביותר.
כל הסיבות ללכת על קידום אורגני:
- תנועה רבה – תוצאות ראשונות לביטויי מפתח מסוימים עשויים להביא תנועה של אלפי גולשים מדי חודש לאתר העסק וללא ספק מדובר בלקוחות פוטנציאליים העשויים לקחת את הזה כמה רמות קדימה.
- תנועה בשלה – התנועה המגיעה ממנוע החיפוש היא איכותית יותר מתנועה המגיע מקמפיין ממומן.
- החזר השקעה גבוה בהרבה – לטווח הארוך כמובן.
- ממשיך לעבוד – אפקט עבודת הקידום שנעשתה באתר ממשיכה קדימה עם האתר גם לאחר שתפסיקו את שירות חברת הקידום. זאת לעומת הפסקת הקמפיין הממומן או הזרמת הכסף אליו שתגרום להפסקת הזרמת הלקוחות לאתר.
- מדד למקצוענות – אין ספק כי להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל בתחום ההתמחות של העסק הוא ממד לאיכות ומקצוענות ויתרון רב על פני המתחרים.