תוכנת CRM תוכננה במקור, כדי לסייע לעסקים לבנות ולקיים קשרים עם לקוחות חדשים וקיימים. מאז, תוכנת CRM התפתחה ממערכת ניהול אנשי קשר פשוטה לכלי חזק שעוזר למשתמשים לנהל עסקאות מכירות, שיווק, נקודת מכירה (POS), הנהלת חשבונות, ספקים וסוגים אחרים של נתונים תפעוליים, הכול בפתרון אחד נגיש.
איך לבחור מערכת CRM לעסק קטן?
מבחינת צמיחה, תוכנת CRM עוזרת לכם, גם לעסקים קטנים, למצוא לידים, לעקוב אחר לקוחות פוטנציאליים ולטפח אותם דרך צינור המכירה השונים.
CRM משמש גם לשמירה על נאמנות הלקוחות על ידי אחסון מידע מפתח, כדי להגביר את המכירות – למשל, על ידי התאמה אישית של החוויה ומתן תמיכה מצוינת ללקוחות.
8 דברים שכדאי לבדוק בבחירת מערכת CRM
הטעות הגדולה ביותר שחברות שמחליטות על מערכת CRM עושות היא שהם עסוקים בהערכת ספקים ומנסים פונקציונליות שונה, במקום להתרכז בצרכים שלהם ובעדיפויות העסקיות שלהם.
לפני שתתחילו, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
- מהם התהליכים הלא יעילים ביותר בעסק שלנו ומה אנחנו רוצים לשפר עם מערכת CRM?
- איזה תהליך מבצעי ותזרימי עבודה חסרים לנו וצריך להוסיף?
- מי בחברה שלנו מתכוון להשתמש ב- CRM?
- איזו תוכנה אחרת אנו רוצים לשלב במערכת CRM?
- מה התקציב שלנו?
מערכת CRM לעסק קטן
CRM נוצר כתגובה לעולם המבלבל והמורכב יותר ויותר של פתרונות לעסקים קטנים. מוצרים רבים שבדקנו דורשים ממשתמשים פוטנציאליים למלא טופס רק כדי להציג הדגמה, וכדי להבין את רמות המנויים הקיימים ולרכוש שירותי יישום חובה.
חברות CRM גדולות, בדרך כלל, נאבקות ביצירת כלים המתייעלים מספיק לעסקים קטנים, תוך הערכת יתר של רמת התמיכה הטכנולוגית הביתית וזמן ההטמעה שיש לרוב חברות ה- SMB