החלפת קישורים היא מצב בו בעל אתר X יוצר דף תוכן חדש באתרו ומוציא קישור בנושא הדף, לדף דומה באתר "מתחרה" בכדי לקבל תמורה דומה === דף תוכן חדש באתר המתחרה שיכיל קישור לדף המפנה או לדף דומה אחר (או פשוט לדף הבית) של בעל אתר X.
עצות שלי לביצוע החלפת מאמרים נאותה:
להחליף מאמרים בלי לסכם איזה קישורים ואיך ניתנים בדיוק זה דבר בעייתי שיכול להעלות בוויכוחים, כאבי ראש ונדנודים הדדיים. את כל הגועל הזה אפשר לחסוך למשל ע"י תנאים אלה:
- לסכם מראש שהקישורים שכל אחד מהצדדים בונה הם קישורי Dofollow (ובקצרה DF), להבדיל מקישורי Nofollow (ובקצרה NF).
- להפנים כי קישור DF צריך לגרור DF וקישור NF צריך לגרור NF. אם מישהו קישר אליכם מסוג שונה, שנו את ה Rel של הקישור שלכם בהתאם.
- לסכם מראש במה עוסק הדף שייבנה ולאיזה דף הוא יפנה (אם מדובר בדף שאמור להיבנות בעצמו מוטב לבקש תאריך סביר להקמתו).
- לסכם מראש שמרגע שנוצר כל קישור אין להסירו ואם יוסר, יש לפצות את הצד הנפגע כביכול בקישור ממאמר-חדש אחר.
- לתת התחייבות הדדית של הצגת כל קישור באופן הדדי, לשנתיים לכל הפחות, אלא במקרה בו אחד האתרים נסגר – אז איש מהצדדים אינו חייב פיצוי.
- להצהיר כי מחיקת קישור תגרור מחיקה נגדית.
אם אתם מפנים אל מישהו בספונטניות מבלי לסכם (לא ממליץ), אל תצפו לתמורה כי הרי אף אחד לא חייב לקשר אליכם אם קישרתם אליו === מצב בעייתי זה יכול לגרור ריבים ולדעתי עדיף למנוע אותו מראש. וודאו תמיד כי המאמרים שלכם נכתבים ע"י כותב תוכן מקצועי או על ידכם, אם אתם בקיאים באותו נושא ואוהבים לכתוב עליו.
אם מישהו קישר אליכם ודורש קישור ממכם אינכם חייבים להסכים ובשביל למנוע ריב מיותר פשוט בקשו ממנו להסיר את הקישור, אם כי צריך להיזהר עם זה; קישור מדף תוכן חדש, בפרט מסוג NF הוא נכס יקר וחבל להפסיד אותו; לא אמורה להיות בעיה שבאחד המאמרים הבאים תקשרו אל אותו אדם בחזרה, אם הנושא והתוכן רלוונטי עבורכם.
כמה מילים לסיום:
זכרו כי התוכן, בין מבחינת נושא, כמות, ואיכות, הוא המאפיין המרכזי שעליכם לקחת בחשבון; מצידי תחליפו קישורים גם עם 10 אנשים שונים ויותר באותו החודש, כל עוד מדובר בתוכן רלוונטי מבחינת נושא, שמוגש בכמות נאותה ובאופן איכותי.
החלפת מאמרים, כמו כל פעולת Web promotion אחרת, צריכה להיעשות במקסימום טבעיות ובאופן שאינו מניפולטיבי או קיצוני.