אם קראתם כבר על סוגי הקידום השונים הקיימים באינטרנט (האורגני והממומן), בודאי כבר שמעתם על יתרונותיהם של השניים, ומהו הנתח התקציבי המומלץ להקדיש לכל אחד משני הסוגים. במאמר זה נתמקד בקידום הממומן, ונסביר כיצד לעשות בו שימוש בצורה הטובה ביותר.

מלכוד 22

ראשית נקדים ונאמר כי קידום ממומן נחשב לא פעם כצורת הקידום הפחות יעילה מבין השתיים – אך חשוב להבין כי לקידום אורגני אמנם יש יתרונות רבים, ואולי בגוגל הוא החשוב ביותר, אולם אין משמעות הדבר שאין לו כל חשיבות, אלא ההיפך הוא הנכון. אז לאילו מקרים אנחנו מתכוונים? בעיקר לפייסבוק, ולרשתות חברתיות נוספות. קמפיין הנעשה בקידום ממומן עשוי להיות אסון תדמיתי אם מבצעים אותו בצורה לא נכונה, וגאונות שיווקית אם יודעים כיצד לגשת אליו מהכיוון הנכון. אז איך מתגברים על המלכוד הזה, כפי שרוב החברות אינן מצליחות לעשות?

סוד ההצלחה: עבודה בצוות

החברות המסחריות והמפרסמים בפייסבוק סבורים כי העסקתו של איש סושיאל אחד שינצח על כל מלאכת השיווק באופן רהוט ומדויק, לרוב טועים ובגדול. גם טובי המוחות וחדי הלשון זקוקים להצפה של הרעיונות באופן קבוע וכחלק אינטגרלי משגרת העבודה, כדי להחליט מה וכיצד לפרסם באופן הנכון והמדויק ביותר. מעבר לאפיון קהל יעד וייעוץ תדמיתי הבקי היטב בקהל היעד בצורה ישירה ואמיתית, דרוש סיעור מוחות שיסייע להכריע בהחלטות הקריטיות, ואדם אחד – מוכשר ככל שיהיה – פשוט אינו מסוגל לעבור את כל מערך השיקולים הללו לבד.

איך תבנו את צוות השיווק שלכם?

כעת צצה ועולה השאלה המרכזית, הנוגעת לפרקטיקה: האם להעסיק צוות עובדים מתוך החברה עבור קידום של חנות אינטרנטית או כל סוג של עסק, או להיעזר בשירותיה של חברת שיווק חיצונית? בחשיבה על הסוגייה הזו, חשוב להבין כי לכל אחת משתי האפשרויות היתרונות והחסרונות שלה, ולכן ההמלצה הטובה ביותר היא לשלב בין השניים באופן קבוע כאשר הדבר אפשרי (למשל להחליט כי בישיבות הסושיאל השבועיות ישתתפו אנשי החברה שלכם ואנשי השיווק מהחברה החיצונית יחד) או שלכל הפחות אנשי החברה שלכם ייעזרו בהם אחת לכמה זמן, בצורת ליווי מרחוק. כמו כל עבודה מקצועית אחרת, אין תחליף להיכרות האישית עם הארגון וקהל הלקוחות שלו מחד, ושימון היכולות והכישורים השיווקיים מאידך.

קראו גם: מה זה סליקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *