לכאורה, בניית סרטון תדמית לעסק הוא דבר מאוד קל ופשוט. המטרה שלנו היא אחת, להציג תדמית חיובית וטובה של העסק, לשם כך אנחנו נגייס את כל מה שצריך בשביל זה. מאחר ואנחנו בעלי העסק, אנחנו יודעים מה טוב בו, אנחנו יודעים מה צריך לספר ללקוח, אז די ברור, באופן טבעי שאנחנו נוכל לעשות את זה.
זה נכון אך לא מדויק. כשאנחנו מתיישבים לחשוב כיצד לבנות ולהפיק סרטון תדמית, אנחנו צריכים לדעת שעלינו לא רק לספר במה העסק שלנו טוב אלא אנחנו גם צריכים לספק למי שצופה בסרט הסבר, במה העסק שלנו טוב מאחרים, מדוע משתלם להם לעבוד איתנו, מה הם ירוויחו מכך, מה אנחנו מציעים להם שלא יקבלו בשום מקום אחר.
בניית סרטון תדמית שיצליח, זה לא דבר פשוט. הרבה פעמים אמנים מצליחים אומרים, שאין להם מושג למה יצירה אחת שלהם הצליחה ואחרת לא. אותו דבר כאן, יש סרטי תדמית שיכולים להיות נפלאים, אך הצופה פשוט לא יתרשם ולא יאמין למה שנאמר בהם, לעומת זאת, יש סרטים שנראים בעייתיים ובכל זאת מצליחים לגרום למי שצופה בהם, להימשך אליהם.
כיצד נבנה סרטון תדמית טוב?
יש שני שלבים לתהליך זה. השלב הראשון זה מחקר מקדים, במהלכו אנחנו גם נראה סרטונים שעשו חברות מתחרות, בשביל לקבל רעיונות, לדעת מה הן עשו כל כך טוב. השלב השני הוא לאסוף חומרים וכלים שאמורים להיות בסרטון שלנו.
כאן המקום לזכור, אנחנו שואפים לא רק לייצר סרטון שישווק את התדמית שלנו בצורה טובה, אלא סרטון שהצופים ירצו לראות אותו עד הסוף. לכן אנחנו צריכים להגדיר אותו בזמן, לדעת לברור בין הטפל לעיקר, וחשוב לא פחות, להבין מה הופך את מה שיש בידינו לחומר איכותי.
בסופו של דבר, המטרה היא לגרום לכל מי שצופה בסרטון להתרשם, שמשתלם לו לעבוד איתנו, משתלם לו להיות איתנו, בכל בחינה שהיא גם אם זה אומר שהוא צריך לוותר על גורמים אחרים איתם הוא נוהג לשתף פעולה במשך תקופה ארוכה.