ברגע שגוגל העלימו את כמות החיפושים מהכלי לתכנון מילות מפתח לכל מי שאינו מנהל קמפיין קידום אתרים ממומן בתקציב רציני, זה היה למעשה עוד צעד במטרה לגרום למקדמי אתרים להפסיק לחשוב רק על מילות מפתח. בכלל, אם תמקדו את עבודת ה SEO, רק על קידום מילות המפתח המרכזיות בצורה יבשה מבלי לחקור את התחום שאתם מקדמים לעצמכם או למישהו אחר –  אתם מפסידים ובגדול. חשוב מאוד לבצע חקר נישה הן מבחינת התחום שאתם מקדמים והן מבחינת התנהגות הגולשים שמחפשים את האתר המקודם.

חקר נישה מזווית בעל האתר

תת נושאים – ניקח לדוגמא את נושא המנעולנות. צרו קשר עם הלקוח שלכם ותבדקו איזה שירותים הוא מספק במקום לקדם לו רק את הביטויים "מנעולן ב… או פורץ מנעולים ב…."  תשאלו אותו למשל מהם הם כל תחומי השירות שלו: הוא יכול לומר לכם, שפרט לנושאים המובנים מאיליו כמו פריצה ותיקון ישנו גם תחום פריצת הרכבים. מה אפשר למצוא בתוך הנישה של פריצת הרכבים? שכפול מפתחות. מה אפשר למצוא עם יורדים עוד יותר לעומק?  שחזור מפתחות לרכב. זאת דוגמא אחת מיני רבות של התעמקות בתוך תתי נושאים במסגרת התחום שאותו אתם מקדמים ללקוח.

קידום מושגים – בעזרת קידום מושגים מתוך הנישה, אפשר להשיג לקוחות על הדרך. למשל, מישהו החליט להחליף את המנעול בדלתות הבית שלו. מכיוון שהוא הנדי מן, הוא רוצה לעשות זאת לבד. אז הוא החליט לבדוק כל מיני סוגי מנעולים והגיע למסקנה שמתאים לו מנעול פדלוק. במקרה כזה, כדאי לקדם מושגים כמו מנעול פדלוק או התקנת מנעול פדלוק גם אם המנעולן לא מוכר אותו דרך האתר. יכול להיות שאותו הלקוח יחליט להזמין התקנת מנעול כזה דרך בעל מקצוע לאחר שהוא יבין שהוא לא יכול לעשות את בעצמו.

חקר נישה מזווית הגולש

את המידע לגבי כיצד הגולש רואה את הנישא אפשר להשיג דרך המקורות הבאים:

השלמות אוטומטיות במהלך חקר מילות מפתח – מקדם אתרים שלא מייחס חשיבות לביטויי השלמות אוטומטיות עם נפח אפסי, מפסיד ובגדול. העובדה שהנושאים מופיעים בתור השלמות אוטומטיות זאת סיבה מספיק טובה לקדם את הביטויים הללו.

שאילתות חיפוש בכלי מנהל האתרים – מדובר באחד הפונקציות הכי חשובות בכלי מנהל האתרים. שם אפשר למצוא ביטויים שגולשים השתמשו בהם ואתם בכלל לא חשבתם עליהם. גם ביטויים שלא הופיעו בהשלמות האוטומטיות של גוגל. כך אפשר לזהות מגנמות חיפוש או עונתיות חיפוש מלבד בשימוש בגוגל טרנדס ואנליטיקס.

יישום ע"י שילוב תוכן איכותי

על כל ביטוי כזה שמצאתם במסגרת חקר הנישה, כתבו מאמר איכותי ומעמיק. הוסיפו תמונות וסרטונים במידת האפשר. תוכן איכותי הוא פקטור שהחשיבות שלו הולכת וגדלה ככל שהזמן עובר. מי שידאג שכל האתר שלו יהיה מבוסס על תוכן כזה, ירוויח ובגדול.

באדיבות: Lichter SEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *