הרבה מאוד מבעלי העסקים שוגים לחשוב ששיווק ברשתות חברתיות זה בהכרח שיווק בפייסבוק. נכון שהרשת החברתית פייסבוק תופסת מקום חשוב בזירת הפרסום אך היא לא היחידה. קיימות רשתות חברתיות אחרות, חלקן אולי אפילו לא מוכרות לכם. בדרך כלל זהו השלב שבו הלקוחות מתפרצים לדבריי ושואלים אותי מה הטעם להשקיע ברשתות חברתיות פחות מוכרות ובעלות פחות גולשים, ולא להעדיף את פייסבוק? בשביל להסביר זאת הרשו לי לשאול אתכם שאלה – נניח ואתם מוכרים ציוד דייג מקצועי; היכן תפרסמו אותו? בידיעות אחרונות או במגזין "עולם הדייג" שנמכר רק בכמה מאות עותקים בודדים בכל חודש? למרות שידיעות אחרונות יביא לכם יותר חשיפה, סביר להניח שתרצו לפרסם במגזין הנישה. זוהי אותה הסיבה מדוע לא תמיד תרצו לשים את כל הביצים בסל אחד (פייסבוק).
חלילה איני מזלזל בכוחה של פייסבוק ובחשיבותה השיווקית אך היה לי חשוב להבהיר ששיווק עסקים קטנים ברשתות חברתיות הוא הרבה יותר מפרסום בפייסבוק. למרות שברוב המקרים פייסבוק הוא ערוץ השיווק המתאים, יש בהחלט מקרים ששמים דגש על רשתות חברתיות אחרות במקביל לפייסבוק.
כאשר אנו רוצים לשווק עסקים קטנים ברשתות חברתיות אנו חייבים בשלב הראשון להכיר את המוצר ואת אופי העסק. זה הכרחי על מנת שנוכל לאפיין את קהל הלקוחות של העסק. חשוב לנו להבין מי הם האנשים שמשתמשים במוצר. זו יכולה להיות חלוקה מגזרית, חלוקה מגדרית, חלוקה לפי טווחי גיל, לפי תחומי עניין, לפי עיסוק מקצועי, לפי השתייכות דתית, לפי רמת השכלה וכו'. כאשר אנו מאפיינים היטב את קהל המטרה אנו יכולים לבנות את הקמפיין הנכון לרשתות החברתיות. אפיון קהל המטרה גם הכרחי על מנת להחליט באילו רשתות חברתיות יש להתמקד. אנו מחפשים ליצור התאמה בין מאפייני הגולשים לבין מאפייני הקהל ברשת החברתית.
עסקים קטנים יכולים להפיק הרבה מאוד תועלת משיווק ברשתות החברתיות. הרי ברור שלעסקים קטנים ישנה מגבלת תקציב המקשה עליהם להתחרות עם המותגים הגדולים אך מהבחינה הזו הרשתות החברתיות נותנות להם זירת התמודדות קצת יותר הוגנת. לרשתות החברתיות שיש מאפיינים משלהם המשנים קצת את כללי המשחק ובהחלט זה לטובת העסקים הקטנים. אחד היתרונות הגדולים של שיווק ברשתות החברתיות היא יכולת הפילוח המדויקת שהן מציעות, כלומר ניתן לפנות לקהל מאוד ספציפי. למשל תוכלו לצאת במודעת פרסומת אשר תיחשף רק בפני מי שנמצא כרגע באזור העסק. הפילוח המדויק של קהל הלקוחות משרת היטב את העסק הקטן. לעסקים קטנים ישנו תקציב שיווק מוגבל והרשתות החברתיות מאפשרות להשתמש בו בצורה היעילה ביותר.מאמר נוסף המראה דרכים לשיפור זמן השהייה של הלקוח הפוטנציאלי באתר או בדף הנחיתה