יותר ויותר עסקים מבינים כיום שהנוכחות באינטרנט היא קריטית להגברת החשיפה ולשמירת הקשר עם קהל היעד. צרכן שמחפש מוצר או לקוח שמעוניין בשירות, ייעזרו במנועי החיפוש כדי לאתר ספקים ונותני שירותים שעשויים להיות רלוונטיים עבורם. אם כן, אתה בהחלט רוצה שבית העסק שלך יופיע בתוצאות החיפוש של הלקוח הפוטנציאלי, מה שאומר שאתה זקוק לאתר אינטרנט. זה גם אומר שעל האתר להיות הרבה יותר מאשר דף פשוט, אלא מקור מידע עשיר ומעוצב שימשוך את הלקוח, יחשוף אותו למותג שלך ולמוצר או לשירות, ובעיקר – יעודד אותו לקנות את מה שיש לך להציע!

שלב ראשון: אפיון צרכים

עוד בטרם ניכנס לעומק הדברים ונבין איך בדיוק אמור להיראות האתר שלך כדי שיוכל להגדיל את החשיפה ולהביא מכירות, חשוב להבין שהדבר הבסיסי והמרכזי ביותר בתהליך הזה הוא שלב התכנון. בשלב זה כדאי לנתח באופן מדויק את מטרת האתר, את קהל היעד שלכם ואת היתרון שלכם על פני המתחרים. פרטים אלה הם חשובים משום שעל בסיסם תישען האסטרטגיה שתלווה את תהליך בניית אתר האינטרנט שלכם, שהרי אחד הדברים החשובים באתר הוא המראה שלו (הלקוח יחליט בתוך פחות מ-5 שניות האם להישאר באתר או לא) ומכאן שהמראה צריך להתאים לקהל היעד ולמשוך אותו להישאר כמה שיותר.

שלב שני: בניית האתר

כעת, כשאנחנו יודעים היטב איך צריך להיראות האתר, למי הוא מיועד ואיזה מראה יכול להתאים לו, הגיע הזמן להתחיל לקודד, לעצב ולכתוב. בשלב הזה גם המעצב הגרפי וכותב התוכן נכנסים לפעולה, כאשר המטרה המרכזית של שניהם יחד היא לקבוע עיצוב מרשים, שפה שיווקית אחידה ומסקרנת ותכנים בעלי ערך ומשמעות שיעניינו את הלקוחות המגיעים אל האתר ויגרמו להם לרצות להישאר עוד, ללמוד על המוצר או על השירות ולהכיר את המותג שלך. שלב זה הוא בעל משמעות רבה גם על דירוג האתר במנוע החיפוש של גוגל, וזאת משום שמנוע החיפוש מקדם (בין היתר) אתרים שמציעים תוכן מקורי ומעניין בהתאם לביטויים הרלוונטיים, וכן אתרים שמעודדים את הגולשים בהם להישאר באתר לאורך זמן.

איך כל זה יביא מכירות לעסק?

השאלה המתבקשת היא, כמובן, איך ההשקעה הרבה הזו בתכנון האתר מתורגמת בסופו של דבר להכנסות גבוהות יותר. התשובה הזו מורכבת, בעיקר משום שיידרש זמן עד שהאתר יביא את התוצאות הרצויות, אך בפועל ככל שייחשפו אל האתר שלך לקוחות רבים יותר וככל שהאתר יהיה אטרקטיבי הן מבחינת העיצוב והן מבחינת הטקסט, כך יושפעו גם המכירות. אין ספק שאתר אינטרנט הוא הכלי המרכזי ביותר להגדלת חשיפה בימינו, בוודאי לעסקים קטנים ובינוניים, שאינם יכולים להשקיע תקציבי ענק בשיווק ובפרסום, אבל יכולים בהחלט ליהנות מחשיפה רבה במדיה הדיגיטלית העומדת לרשותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *